nedeľa 19. marca 2017

Plstené papučky

Skvelé papučky, úplne jednoduché, pre každého kto vie aspoň trochu pliesť. Z hrubej ovčej vlny to ide aj celkom rýchlo. Vlnu vhodnú na plstenie som našla tu. Už som z nej túto zimu plietla aj čiapky, pričom tá najlepšia, urobená pre Leu sa mi nedopatrením v práčke splstila. Preto ma aj návod na takého papučky zaujal. A ešte o to viac, že takmer celý rok doma nedám z nôh hrubé ponožky a jedny z vianoc sa mi práve rozderavili. Takže motivácia bola veľká.
Spomínaný návod, za ktorý veľmi ďakujem, som  našla na blogu Mamimade. Ak neviete po nemecky a pupučky by ste tiež chceli vlastniť, môžete si prečítať tu ako sa robia, resp. ako som ich robila ja:

Túto vlnu pletiem na ihliciach č.8. Nahodila som si očká podľa dolu preloženej tabuľky. Najskôr sa pletie štvorec klasicky na dvoch ihliciach do uvedeného počtu riadkov, potom som si očká preplietla na štyri ponožkové ihlice (možno sa to dá robiť aj na kruhových) a ďalej plietla dokola znova uvedený počet riadkov. Tu by sa mali pribrať dve očká, potom boli totiž deliteľné štyrmi. Na koniec sa v každej druhej rade uberú 4 očká po krajoch, alebo jednoducho po obvode. Ja som uberala po stranách. Až kým nezostane 12 očiek, ktorá sa stiahnu. A Päta sa zošije.
Vznikli mi takého papuče pre obra - na obrázku to nie je vidno. Ktoré treba samozrejme splstiť, čiže oprať. Najskôr treba prať opatrne na 30° a čakať, čo sa stane. Tak som aj prala, ale potom boli papuče dobre môjmu mužovi. Takže museli ešte raz do práčky na 40° krátky program. To už som ich mohla nosiť, alebo boli asi tak o dve čísla väčšie. Po treťom praní na 40° to prišlo - z práčky vyšli papučky presne na moju nohu, krásne napevno splstené, ktoré už doma nedám z nohy. Musím už len otestovať, za aký čas sa rozderavia. Ale zato papučky určené pre Leu (prané na 40°, lebo tridsať sa mi zdalo málo) sa stiahli trochu viac ako bolo potrebné. Ale určite nájdu nejakého majiteľa. 
Zdroj: https://mami-made.blogspot.sk/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára